- Transmetre confiança en la gent que t'envolta. Si no confies en la teva gent, no esperis que ells confiin en tu.
- Potenciar les capacitats del personal. Pensa que la gent pot oferir molt més del que et penses si ho saps canalitzar.
- Definir de foma clara els objectius comuns (entendre l'empresa com un tot) Cal aclarir que hi han una sèrie d'objectius que ens afecten a tots i que tots hi podem contribuir.
- Saber escoltar. Sovint s'aprén molt, veient les coses des d'una altra punt de vista.
- Reconèixer els errors comesos i aprendre d'ells. No tenir por d'equivocar-se, i de reconèixer-ho, ningú és infal·lible, i els errors també serveixen per millorar.
- Delegar "sàbiament" Les persones agraeixen que se'ls donin noves opcions de demostrar el que saben, cal però conèixer els límits, per no causar frustració.
El millor líder, es aquell que la seva existencia passa inadvertida a la gent. No és tant bo quan la gent l’obeeix i l’aclama, pitjor encara quan el temen. Si no honres a la teva gent, la gent tampoc t’honararà. El bon líder parla poc, i quan es realitzi el treball, la gent dirà: “Ho varem fer nosaltres mateixos” (Lao-tse)
dissabte, 2 d’octubre del 2010
El model de Lideratge Ideal
Amb el coneixement actual que tinc del món empresarial i amb una llarga experiència professional, fruit dels diversos sectors professionals ón he treballat, crec que un model ideal de lideratge ha de tenir en compte, com a mínim, els següents aspectes:
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada